چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403   00:19:36
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
اخبار
يكشنبه، 28 آبان 1402 | 13:01:58

بهره برداری از سامانه پیگیری و رصد تراکنش های مشکوک ( F.I.U)

      به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی، هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی ومعاون وزیر اقتصاد و دارایی در آیین بهره‌برداری از مرکز اطلاعات مالی و رد یابی تراکنش‌های مشکوک در گرگان حضور پیدا کرد.
در ابتدای جلسه یاد و خاطره قربانیان شهدای غزه گرامی داشته شد و از رژیم جعلی اسراییل نیز ابراز انزجار گردید.
 رئیس مرکز اطلاعات مالی با بیان اینکه در ماده ۴ قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی پیش بینی شده است و دستگاه‌های متولی اجرایی قضایی و حاکمیتی عضو آن هستند افزود : در ماده ۷ قانون مرکز اطلاعات مالی تعریف شده که گردآوری ، نگهداری ، تجزیه و تحلیل و عملیات مربوط به پولشویی را بر عهده دارد و افراد مظنون به پولشویی را شناسایی و در محدودیت مختلف مالی قرار می‌ دهد.
هادی خانی بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در مبارزه پولشویی در کشور تاکید کرده و به اهمیت راه‌اندازی مرکز اطلاعات مالی و ردیابی تراکنش‌های مشکوک در استان ها اشاره کرد و گفت: دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مبارزه با پولشویی و کاهش هزینه دستگاه‌ها، از جمله کارکردهای موثر این مرکز است.
معاون وزیر اقتصاد در انتها افزود: مرکز اطلاعات مالی و ردیابی تراکنش‌های مشکوک کمک می‌کند قانون مبارزه با پولشویی ، سلامت اداری ، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر تقویت شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ