سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403   20:34:33
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
اطلاع رسانی
چهارشنبه، 29 آذر 1402 | 13:17:48

نشست دو روزه مبارزه با جریان های مالی حاصل از فروش مواد مخدر با منشاء افغانستان

نشست دو روزه مجازی در مورد مبارزه با جریان های مالی حاصل از فروش مواد مخدر با حضور نمایندگان مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم ایران(F.I.U)، وزارت امور خارجه، پلیس بین الملل (Interpol) و ستاد مبارزه با مواد مخدر در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 20 و 21 آذر ماه  1402 در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.
در طی این نشست، مسائل مرتبط با تحلیل و رصد جریان های مالی مرتبط با تولید، فرآوری، توزیع و فروش مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برخی از موضوعات مورد بحث عبارت بودند ازشناسایی الگوها و روش های استفاده شده توسط شبکه های جرائم سازمان یافته برای پنهان کردن جریان های مالی حاصل از فروش مواد مخدر.
همچنین ابزارها و روش های حقوقی و قانونی برای مقابله با جریان های مالی غیرقانونی و تحلیل اثربخشی آنها، همکاری و هم افزایی بین نهادهای مختلف در جهت افشا و پیگیری جرایم مالی مرتبط با فروش مواد مخدر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  تجربه ها و مطالبات کشورهای دیگر در زمینه مبارزه با جریان های مالی حاصل از فروش مواد مخدر و تبادل نظر در مورد آنها از دیگر سرفصل های مهم این نشست بودند. در پایان به ارائه گزارش ها و تجارب کشورهای مختلف پرداخته شد و تصمیماتی برای تقویت همکاری و تسهیل روند مبارزه با جریان های مالی حاصل از فروش مواد مخدر اتخاذ گردید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ