سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403   18:45:12
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
اخبار
شنبه، 30 دي 1402 | 09:46:45

تدوین و تصویب دو دوره آموزش عالی کوتاه مدت در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی کشور، دو دوره آموزش عالی کوتاه مدت در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس یادداشت تفاهم فیمابین مرکز اطلاعات مالی و دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین و تصویب شد.
 

در راستای تفاهم نامه منعقده بین مرکز اطلاعات مالی با دانشگاه جامع علمی کاربردی، برای نخستین بار دوره آموزش عالی آزاد با عناوین مفاهیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ویژه عموم کارکنان (مقدماتی) و اشخاص مشمول و دوره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ویژه کارکنان موسسات مالی و اعتباری را تصویب کرد.
این اقدام با هدف ارتقای سطح دانش و تخصص اشخاص درگیر در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تررویسم (AML/CFT) و  اهتمام مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران برای آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در این حوزه می باشد. این دوره ها با بهره برداری از ظرفیت های علمی مرکز اطلاعات مالی، صاحب نظران و اساتید این حوزه  طراحی و تدوین گردیده است. در حال حاضر دو دوره آموزشی تدوین شده و دوره های بیشتری نیز در آینده نزدیک طراحی و تدوین خواهد گردید.
برخی از مباحث و محتوای آموزشی این دوره‌ها شامل شناخت مفاهیم عمومی، قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و رعایت آن، شناخت شاخص های کلان عملیات و معاملات مشکوک به پولشویی مندرج در آیین نامه و شاخص‌های تخصصی اشخاص مشمول، آشنایی با رئوس کلی توصیه‌ها و استانداردهای بین المللی در حوزه مبارزه با پولشویی، نظارت و کنترل داخلی و شناخت فرایندهای عملیاتی موسسات مالی و اعتباری است.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ