سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403   23:21:04
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
اخبار
شنبه، 4 آذر 1402 | 09:54:52

جلسه مدیرعامل و مدیران بانک صادرات با رئیس مرکز اطلاعات مالی

      به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد جلسه مدیرعامل و مدیران بانک صادرات با معاون وزیر اقتصاد و  رئیس مرکز اطلاعات مالی که در مورخ 29/08/1402 برگزار گردید،
هادی خانی مبارزه با پولشویی را یکی از مؤثرترین و کارآمدترین شیوه های مبارزه با فساد در مجامع مختلف معرفی کرد و گفت: باید مانع شویم که یک فرد مفسد پول های ناشی از عمل مجرمانه خودش را که به آن پول کثیف می گوییم در روابط اقتصادی استفاده کند و به تبع آن نتواند از این پول های کثیف جایی استفاده کند. نه خودش و نه فرزندانش بعد فوت اون نمیتوانند از این پول ها استفاده کنند، به این ترتیب خود به خود انگیزه فساد کاهش پیدا میکند.
رئیس مرکز اطلاعات مالی افزود: ما دو بعد داخلی و بین الملل را در دستور کار خود داریم. در بعد داخلی دلیل تاکید ما برای اجرایی شدن قوانین مبارزه با پولشویی به جهت از بین بردن فساد در کشور است. به این جهت همه ی بانک ها، بیمه ها، بورس ، حوزه صنعت و... باید مشارکت و دقت لازم در این خصوص را داشته باشند.
در بعد خارجی، مشخص و محرز است  با وجود تحریم های ظالمانه اقدامات موثری به منظور ثبات و توسعه اقتصاد  صورت پذیرفته و ضرورت دارد  به دقت اقدامات را مستند سازی و نسخ تهیه شده به مرکز اطلاعات مالی ارایه شود تا  بتوانیم منافع اقتصادی را بهتر از گذشته در حوزه بین الملل پیگیری و محقق نماییم .
 
ایشان به لزوم همکاری در ارسال گزارشات و همچنین بازتاب کارهای صورت گرفته هر بانک در خصوص مبارزه با پولشویی در تارنمای خود اشاره نمود و این را یک مهم دانستند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ